• Advertisement

суда тип КАПИТАН ПАНФИЛОВ

Модераторы: SergeyOdessa, porollo

суда тип КАПИТАН ПАНФИЛОВ

Сообщение andreev_cme 20 янв 2012, 14:22
IP:

На початку 70-х років ХХ ст. для забезпечення зростаючих обсягів перевезень на лініях Дудинка - Мурманськ - Дудинка та Дудинка - Архангельськ - Дудинка, що зв'язували Норильський гірничо-металургійний комбінат із Мончегорським мідно-нікелевим комбінатом "Североникель" на Кольському півострові, виникла необхідність будівництва спеціалізованих суден для перевезення навалювальних вантажів. Це було викликано тим, що стислі терміни арктичної навігації, суворі погодні умови, особливості рудних концентратів басейну робили малоефективним використання звичайних універсальних суден і вуглерудовозів без льодових підкріплень. Аналіз вантажопотоку на цих лініях показав, що для їх обслуговування необхідні судна типу рудовоз-контейнеровоз, здатні однаково ефективно забезпечувати як вивезення руди, так й постачання північних портів.
Технічний проект такого судна (проект 1592 типу "Норильськ") розробили конструктори Миколаївського ЦКБ "Черноморсудопроект" (головний конструктор В.А. Панков ). При його створенні особливу увагу вони приділили питанням зниження трудомісткості та підвищення економічної ефективності побудови судна. Велика роль у вирішенні цієї задачі відводилася міжпроектній уніфікації з контейнеровозами типу "АЛЕКСАНДР ФАДЕЕВ" (проект 1597), що будувалися на Херсонському суднобудівному заводі (ХСЗ) на тих же стапельних позиціях. Міжпроектна уніфікація, перш за все, стосувалася кормового краю, машинного відділення і надбудови, причому комплектація МВ практично не змінилася, за виключенням окремих механізмів, застосування яких було викликано особливостями умов і району експлуатації судна. Так, внаслідок значного збільшення об'єму баластних цистерн і пониження розрахункової температури зовнішнього повітря на рудовозі-контейнеровозі проекту 1592 передбачалося встановлення двох більш потужних баластних насосів і допоміжного котла більшої паропродуктивності (котел КАВ 2,5/7 паропродуктивністю 2,5 т/годину був замінений котлом КВВА 4,5/7 паропродуктивністю 4,5 т/годину). Вантажний, шлюпковий, швартовно-буксирний пристрої та обладнання приміщень були уніфіковані повністю.
У результаті всіх доопрацювань визначилося судно завдовжки 146,2 м і шириною 20,6 м, водотоннажністю 20165 т, дедвейтом 14631 т. Як головний двигун конструктори застосували дизель потужністю 4487 кВт (6100 к.с.), що забезпечував судну швидкість у 14,5 вуз. Хоча судно призначалося в першу чергу для транспортування навалювальних вантажів Норильського гірничо-металургійного комбінату (в першу чергу, файнштейну - сировини для виробництва нікелю та міді) та різних руд, проте ціла низка вбудованих пристосувань дозволяла йому здійснювати перевезення також зерна, добрив і контейнерів міжнародного стандарту в кількості 345 штук у трюмах і на верхній палубі. Це створювало умови для завантаження його в прямому і зворотному рейсах на основних лініях (на Дудинку судно повинне було перевозити контейнери, а у зворотному напрямку - руду та порожні контейнери, що практично виключало баластні переходи), а також ефективного використання судна на інших лініях після завершення арктичної навігації. У трюмах, обладнаних під перевезення важкої руди, були подвійні борти, що виключали примерзання вантажу до суднового набору при низьких температурах. Розміри вантажних люків, прийнятих з урахуванням перевезення стандартних контейнерів, створювали оптимальні умови для проведення вантажних операцій. З метою поліпшення техніки безпеки під палубою лівого борту конструктори передбачили коридор для проходу екіпажу з кормової надбудови в приміщення, розташовані в носі, а також для прокладки електротрас і трубопроводів.
При будівництві рудовозів-контейнеровозів на ХСЗ повною мірою використовувалися передові методи в технології та організації виробництва, широко застосовувалося агрегатування механізмів, панельний спосіб монтажу трубопроводів тощо.
На початку листопада 1975 р., на місяць раніше, ніж було встановлено графіком, було здано в експлуатацію головне судно проекту 1592 "КАПИТАН ПАНФИЛОВ", що мало номер IMO 7630139. Серія рудовозів-контейнеровозів з 11 суден будувалася на ХСЗ протягом 1975 - 1981 років. Майже всім суднам давали назви на честь капітанів, що відіграли важливу роль у розвитку морського транспорту і арктичного судноплавства. Серед них Ф.Д. Панфілов, М.І. Хромцов, О.І. Дубінін, П.Г. Іжмяков, І.П. Мещеряков, С.В. Гудін, Юстас Палецкіс та інші капітани. Багато хто з них загинув у роки ІІ світової війни, будучи капітанами на пароплавах, що здійснювали рейси у водах Заполярья та доставляли військам боєприпаси і провізію, вивозили поранених. Серед загиблих - П.Г. Іжмяков, М.І. Хромцов, С.В. Гудін.
Перші вісім рудовозів-контейнеровозів проекту 1592, як і передбачалося із самого початку, поповнили склад Мурманського Морського Пароплавства (ММП). Проте у процесі експлуатації виявилися суттєві недоліки цих суден як балкерів для північних широт. У першу чергу це було пов'язано з: недостатньою потужністю головного двигуна (це стало наслідком міжпроектної уніфікації з контейнеровозом типу "АЛЕКСАНДР ФАДЕЕВ", що мав дедвейт лише 5510 т); недостатньою льодовою міцністю корпусу (клас Л1 за Правилами Морського Регістру СРСР); завищеною осадкою (9,42 м), що не дозволяла судну проходити Єнісейським фарватером у повному вантажу. Тому всі вони були згодом передані Литовському Морському Пароплавству (ЛитМП), а для останніх трьох суден проекту 1592 портом приписки зразу була визначена Клайпеда (ЛитМП).
Ще одним недоліком балкерів типу "КАПИТАН ПАНФИЛОВ", пов'язаним із застосуванням на них надбудови контейнеровозів типу "АЛЕКСАНДР ФАДЕЕВ", стало те, що каюти, розташовані на нижній палубі, виявилися за умов непотоплюваності з глухими ілюмінаторами. Як результат, значно погіршилися умови перебування екіпажу в цих каютах, не дивлячись на наявність системи цілорічного комфортного кондиціонування повітря.
Рудовози-контейнеровози проекту 1592, побудовані на Херсонському суднобудівному заводі
№ з/п Номер замов¬лення Назва судна Номер ІМО Замов¬ник Дата закла¬дання Дата зда¬вання Відповідаль¬¬ний за здавання судна Наступна історія судна (дата перейменування)
1 1701 "КАПИТАН ПАНФИЛОВ" 7630139 ММП 14.04.75 10.11.75 Пацуков В.Л. переданий ЛитМП (1980);
"KAPITONAS PANFILOV" (06.02.92);
"KAPITONAS DAUGELA" (19.09.95);
"FORT GEORGE" (09.06.00);
у першому кварталі 2009 р. продано на металобрухт в Індію за ціною 250 $ США/т
2
1702 "КАПИТАН РЕУТОВ" 7630141 ММП 25.12.75 15.06.76 Крижановсь¬кий Є.Д. переданий ЛитМП (1982);
"KAPITONAS REUTOV" (17.01.92);
"KAPITONAS DAUGIRDAS" (22.08.96)
"BELIZE CITY"(27.06.01)
3 1703 "КАПИТАН ХРОМЦОВ" 7642534 ММП 31.05.76 28.12.76 Пацуков В.Л. переданий ЛитМП (1980);
"KAPITONAS CHROMCOV" (02.05.92);
"KAPITONAS SIMKUS" (08.05.97);
"ARWEX" (06.03.07);
у грудні 2011 р. продано на металобрухт в Аланг (Індія)
4 1704 "КАПИТАН ДУБИНИН 7645134 ММП 20.12.76 19.06.77 Співак М.М. переданий ЛитМП (1980);
"KAPITONAS DUBININ" (19.02.92);
"KAPITONAS SEVCENKO" (14.08.96);
"MAYA LAND" (14.07.01)
5 1705 "КАПИТАН ИЖМЯКОВ" 7646592 ММП 12.05.76 06.11.77 Пацуков В.Л. переданий ЛитМП (1980);
"KAPITONAS IZMIAKOV" (06.02.92);
"KAPITONAS MARCINKUS" (02.06.96);
"GRONX" (16.03.06);
у другому кварталі 2009 р. продано на металобрухт в Індію за ціною 220 $ США/т
6 1706 "КАПИТАН МЕЩЕРЯКОВ" 7733474 ММП 10.12.77 22.06.78 Співак М.М. переданий ЛитМП (1982);
"KAPITONAS MESCERIAKOV" (14.03.92);
"KAPITONAS ANDZEJAUSKAS" (28.07.96);
"SURF"" (05.03.06)
7 1707 "КАПИТАН ГУДИН" 7740972 ММП 19.05.78 29.11.78 Пацуков В.Л. переданий ЛитМП (1982);
"KAPITONAS GUDIN" (22.01.92);
"KAPITONAS KAMINSKAS" (11.09.95);
"IREEX" (20.08.07);
у третьому кварталі 2010 р. продано на металобрухт в Індію за ціною 475 $ США/т
8 1708 "КАПИТАН ВАВИЛОВ" 7828621 ММП 10.02.79 18.09.79 Співак М.М. переданий ЛитМП (1985);
"KAPITONAS VAVILOV" (19.02.92);
"KAPITONAS DOMEIKA" (22.11.95);
"ICJ VENTURE" (21.11.07)
9 1709 "ИВАН НЕСТЕРОВ" 7831109 ЛитМП 18.09.79 28.02.80 Пацуков В.Л. "KAPITONAS A. LUCKA" (03.12.91);
"QUANTUM" (21.04.07);
"LA PROVIDENCE" (23.06.09)
10 1710 "КАПИТАН СТУЛОВ" 7832983 ЛитМП 31.03.80 29.09.80 Співак М.М. "KAPITONAS STULOV" (08.02.92);
"KAPITONAS SERAFINAS" (23.09.97);
"URMIX" (30.04.07);
у другому кварталі 2010 р. продано на металобрухт у Китай за ціною 357 $ США/т
11 1711 "ЮСТАС ПАЛЕЦКИС" 7942829 ЛитМП 16.05.80 30.05.81 Пацуков В.Л. "KAPITONAS STULPINAS" (29.12.91);
"MINA" (10.05.08);
у другому кварталі 2009 р. продано на металобрухт в Індію
andreev_cme
 
Сообщения: 53
Картинок: 2
Зарегистрирован: 04 мар 2010, 10:37

Advertisement


  • Advertisement

Вернуться в Серийные суда ММФ

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 3

cron